DPF
Τι είναι το DPF (φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου);
Το φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου (DPF - Diesel Particulate Filter)) ή φίλτρο αιθάλης είναι μία συσκευή που έχει σχεδιαστεί για την αφαίρεση των σωματιδίων πετρελαίου ή αιθάλης από τα καυσαέρια του κινητήρα diesel.
To DPF αποτελείται από ένα κεραμικό συμπαγές στοιχείο κυψελοειδούς δομής με μικροσκοπικά μικρά κανάλια.
Τι ακριβώς κάνει το DPF;
Το φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου έχει ανάλογη λειτουργία με το φίλτρο αέρος.
Το φίλτρο αέρος φιλτράρει τον ατμοσφαιρικό αέρα στην εισαγωγή του κινητήρα και στην περίπτωση του φίλτρου σωματιδίων φιλτράρει τα καυσαέρια στην έξοδο του κινητήρα έτσι ώστε να μην επιτρέπει τα βλαβερά σωματίδια αιθάλης να εξέρχονται στην ατμόσφαιρα.
Τι είναι η προειδοποίηση DPF;
Όταν το φίλτρο γεμίσει με σωματίδια σε μεγάλο ποσοστό, τότε στον πίνακα οργάνων ανάβει μια λυχνία που προειδοποιεί ότι έχει γεμίσει το φίλτρο αιθάλης. Εάν το φίλτρο δεν ξεμπουκώσει και η ενδεικτική λυχνία παραμείνει αναμμένη, σημαίνει ότι το DPF είναι εντελώς γεμάτο με σωματίδια, με αποτέλεσμα ο κινητήρας να τίθεται δύσκολα σε λειτουργία και γενικότερα να μην λειτουργεί σωστά.
Τι είναι η αναγέννηση φίλτρου DPF;
Η αναγέννηση του φίλτρου είναι μία διαδικασία, κατά την οποία το DPF καίει και απομακρύνει την συσσωρευμένη κάπνα από το εσωτερικό του.
Υπάρχουν δύο τύποι αναγέννησης: η ενεργητική και η παθητική. Η παθητική θα συμβεί όταν το αυτοκίνητο είναι εν κινήσει, εκμεταλλευόμενο τις υψηλές θερμοκρασίες που παράγονται από τα καυσαέριά του. Αν η παθητική αναγέννηση συμβαίνει τακτικά, τότε η συσσωρευμένη αιθάλη θα μπορεί να καεί επαρκώς και να μετατραπεί σε στάχτη. Για να συμβεί η αναγέννηση στο φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων, το αυτοκίνητο θα πρέπει να κινείται για περισσότερο από 20 λεπτά της ώρας και με ταχύτητα μεγαλύτερη των 65 χλμ/ώρα. Αν το DPF δεν μπορεί να αναγεννηθεί παθητικά, θα αναγεννηθεί ενεργητικά ανεβάζοντας τη θερμοκρασία των καυσαερίων που βγαίνουν από την εξάτμιση, ψεκάζοντας περισσότερο καύσιμο στους κυλίνδρους του κινητήρα.
Πως θα καταλάβεις ότι γίνεται αναγέννηση του φίλτρου;
Όταν το DPF αναγεννάται τότε οι ανεμιστήρες του αυτοκινήτου θα αρχίσουν να λειτουργούν, η κατανάλωση του καυσίμου θα αυξηθεί και γενικότερα θα υπάρχει μια έντονη οσμή. Αν το αυτοκίνητο έχει σύστημα start/stop, θα το καταλάβεις από την αυτόματη απενεργοποίησή του.
Τι εμποδίζει την κανονική αναγέννηση;
Συχνές μικρές διαδρομές όπου ο κινητήρας δεν ζεσταίνεται.
Ένα πρόβλημα με το σύστημα καυσίμου ή την επανακυκλοφορία καυσαερίων (EGR) που προκαλεί υπερβολική αιθάλη.
Μια προειδοποιητική λυχνία στον πίνακα οργάνων ή ένας κωδικός βλάβης που είναι αποθηκευμένος στο σύστημα διαχείρισης κινητήρα.
Υπέρβαση του προτεινόμενου διαστήματος συντήρησης.
Η χαμηλή στάθμη καυσίμου - γενικά λιγότερο από το ένα τέταρτο του ρεζερβουάρ - θα αποτρέψει την εκτέλεση της ενεργητικής αναγέννησης.
Ο λανθασμένος τύπος λαδιού κινητήρα - ελέγξτε το βιβλίο οδηγιών χρήσης.
Προστασία του φίλτρου DPF
Δεν πρέπει να αδειάσει το ρεζερβουάρ και να "μείνει" από καύσιμα ο κινητήρας ή να οδηγείτε συνεχώς με λαμπάκι.
Η αναγέννηση του φίλτρου σωματιδίων πετρελαίου πρέπει να γίνεται τακτικά για τη διατήρηση της σωστής απόδοσης του. Το όχημά εκτελεί αυτόματα αυτή τη διαδικασία.
Στις περιπτώσεις που διανύονται μικρές αποστάσεις σε συνθήκες κίνησης πόλης, θα πρέπει να ακολουθήσετε τις παρακάτω συμβουλές ώστε να προστατέψετε και να μην μπουκώσει το φίλτρο DPF:
Οδηγείστε το αυτοκίνητό σε πιο ευνοϊκές συνθήκες ανά τακτά διαστήματα, με μεγαλύτερη ταχύτητα σε ανοιχτούς δρόμους, τουλάχιστον για 20 λεπτά, έτσι ώστε να δημιουργούνται συνθήκες αναγέννησης και ο εγκέφαλος του οχήματος να κάνει ανάπλαση του φίλτρου.
Η χαμηλή στάθμη καυσίμου - γενικά λιγότερο από το ένα τέταρτο του ρεζερβουάρ - θα αποτρέψει την εκτέλεση της ενεργητικής αναγέννησης.
Αποφύγετε την παρατεταμένη χρήση του ρελαντί, το οποίο είναι άσκοπο στην περίπτωση που θέλετε να ζεσταθεί ο κινητήρας.
Το φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων αν συντηρείται σωστά διαρκεί για περίπου 160.000 χιλιόμετρα.
Τι χρειάζεται όταν τελειώσει η ζωή του DPF;
Σε αυτή την περίπτωση υπάρχουν τρεις λύσεις:
Αντικατάσταση με νέο: Είναι ακριβό αλλά η καλύτερη λύση.
Εκκαθάριση του φίλτρου: Το φίλτρο αφαιρείται, οι πόροι επιχειρείται να καθαριστούν με τη βοήθεια φαρμάκου και αέρα υψηλής πίεσης, αλλά επειδή η δομή του φίλτρου δεν είναι κατάλληλη για αυτή τη διαδικασία, δεν μπορεί να καθαριστεί πλήρως. Θα ξαναγεμίσει μετά από λίγο κερό.
Ακύρωση του φίλτρου: Η πιο φθηνή και μόνιμη λύση αλλα από τον Φεβρουάριο του 2014, ένα DPF που λείπει, όπου τοποθετήθηκε όταν κατασκευάστηκε το όχημα, μπωρεί να οδηγήσει σε πρόβλημα κατά τον έλεγχο στο ΚΤΕΟ.
Ακύρωση AdBlue
Ακύρωση EGR
Τι είναι DPF
dpf Greece, Τεχνικές πληροφορίες για το DPF, Dpf στην Ελλάδα, Τι είναι το dPF, dpF, Ξάνθη, Αφαίρεση Dpf, Xanthi, iskeçe, gümülcine, rodop, afairesi, iskece, gumulcine, yunanistan, Greece, Κομοτηνή, Ροδόπη, Ελλάδα, Ellada, DPF, EGR, AdBlue Off stin Xanthi, Greece
Ακύρωση dpf adblue egr στην Ξάνθη, Αφαίρεση Dpf, Ελλάδα. Τι είναι το dpf, chip tuning, Xanthi, aferesi dpf, Yunanistan, Komotini, Rodopi, Greece